Compania Volkswagen spune că a început să caute printre toate motoarele sale diesel pentru a vedea dacă şi altele decât cel anunţat iniţial conţin software-ul folosit pentru a manipula date de testare a emisiilor.
În cazul în care şi alte motoarele conţin software-ul, acest lucru ar putea creşte în mod semnificativ numărul de vehicule afectate.
VW a fost implicat în scandal cu motoarele EA 189, de 1.2, 1,6 şi 2 litri, însă acum a început să verifice şi versiunile mai vechi al motoarelor EA 288. Este posibil să fie vorba despre variante de 1,6 litri şi 2 litri ale acestui motor Euro 5, folosit pe maşini din grupul Volkswagen din 2012.
În septembrie, Volkswagen a declarat că 11 de milioane de vehicule diesel au fost afectate de scandal, primul fiind descoperit de autoritatea de reglementare din SUA, Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA). APE a descoperit că anumite motoare au fost echipate cu un dispozitiv care detecta faptul că maşina era testata şi reducea emisiile pentru ca rezultatele să se încadreze în parametri.
Volkswagen a alocat 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile acestui scandal, dar mulţi analişti se aşteaptă ca aceste costuri să fie mult mai mari.